فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
سرویس: اجتماعی ، تاریخ: ۲۵/آذر/۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸ ، شناسه خبر: ۲۲۲۷۲۶

نمایشگاه صنایع دستی مشهد یک کارشناس صنایع دستی در گفت‌وگو با تسنیم:

حمایت سازمان میراث فرهنگی از کالاهای چینی دردآور است/تعطیلی کارگاه‌های صنایع دستی

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس صنایع دستی گفت: متأسفانه در برخی از شهرهای کشور مشاهده می‌شود که اداره کل میراث فرهنگی استان‌ها از کالاهایچینی صنایع دستی حمایت می‌کند که این موضوع بسیار دردآور است.

نیما ذاکری سعید در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود محصولات صنایع دستی چینی به کشور اظهار داشت: یکی از بزرگترین صنوفی که در این زمینه ضربه زیادی را خورد صنف کیف و کفش چرمی بود که متأسفانه درهای کشور را به روی چین بازکردند و چون تاجران و به تبع آن بازاریان میل و رغبت برای فروش این اجناس پیدا کردند بازار به گونه‌ای شد که حتی چند تولیدکننده کفش از این موضوع سکته کردند و ورشکست شدند.

وی افزود:‌ وقتی هزینه‌های یک کارگاه تولیدی را حساب می‌کنیم متوجه می‌شویم که هزینه آب و برق و تلفن و گاز این کارگاه ها به خصوص بعد از هدفمندی یارانه‌ها افزایش یافت و از طرف دیگر حمایت خاصی هم از این کارگاه‌ها صورت نگرفت لذا در این مدت برخی از کارگاه‌های صنایع دستی تعطیل شدند.

این کارشناس صنایع دستی یادآور شد: متأسفانه یکی از اتفاقاتی که بسیار دردآور است این است که مشاهده می‌شود در برخی از شهرها خودِ سازمان میراث فرهنگی از این محصولات حمایت می‌کند به عنوان نمونه در شهرهای شمالی کشور بیشتر مغازه‌ها تابلویی بزرگی در سردر مغازه های خود قرار داده اند و روی آنها درج کرده اند که محصولات چین، هندوستان، اندونزی و مالزی، در حالی که در همان شمال کشور و به خصوص مازندران برخی از این محصولات که نوع چینی و اندونزی و مالزیایی صنایع دستی به فروش می‌رسد محصولات مناسبی توسط تولیدکنندگان ایرانی آن منطقه تولید می شود اما به آنها بهایی نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه این کار خیانت به صنایع دستی آن منطقه محسوب می‌شود تصریح کرد: این افراد متأسفانه به راحتی از صنایع دستی برای برپایی نمایشگاه محصولات صنایع دستی ایرانی مجوز می‌گیرند و این سازمان میراث فرهنگی است که به آنها مجوز می‌دهد در حالی که نباید به این دلال‌ها مجوز برپایی نمایشگاه‌های ایرانی صنایع دستی داد.

ذاکری سعید با بیان اینکه متأسفانه به جای حمایت از هنرمندان صنایع دستی کشور از دلال‌ها حمایت می‌شود گفت: متأسفانه تا به امروز حتی یک نفر هم در زمینه فرهنگ‌سازی در استفاده از صنایع دستی کشورمان برای مردم انجام نشده است و شعار حمایت سر می دهند اما در زیر لوای این شعار 3 هزار مجسمه چینی وارد کشور می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر این صنعت حمایت شود می‌تواند بیکاری کشور را سامان دهد خاطرنشان کرد: بیش از 250 رشته صنایع دستی در کشور داریم که اگر فرهنگسازی در باره آنها ایجاد شود و به مردم گفته شود که با خرید یک محصول صنایع دستی یک کارگاه تولیدی در کشور راه می‌افتد می‌توان موضوع فروش این محصولات را هم به نوعی حل کرد.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.